Finanční skupina Partners získala od České národní banky licenci, kterou potřebovala ke spuštění vlastní banky. Informoval o tom ředitel skupiny Petr Borkovec.
Nová banka má do konce letošního roku odstartovat v pilotním provozu, širší veřejnosti se otevře na jaře příštího roku, řekl Borkovec před týdnem. Jmenovat se bude Partners Banka, čímž chce poukázat na svou blízkost k finančnímu poradenství a síti této značky.
Partners patří mezi největší finančně poradenské společnosti v Česku. Žádost o bankovní licenci podali koncem roku 2020. Do skupiny patří vedle poradenské společnosti také investiční společnost, nemovitostní fond Trigea, pojišťovna Simplea, penzijní společnost Rentea nebo slovenská pobočka Partners. Součástí je i vydavatelství NextPage Media, kam patří web Peníze.cz nebo tituly Finmag, Heroine a Football Club.
Partners mají kolem 150 poboček včetně franšízových, všechny by se měly stát zároveň pobočkami nové banky. Díky tomu bude disponovat čtvrtou největší pobočkovou sítí na trhu po České spořitelně, Komerční bance a ČSOB, počtem poboček předběhne Monetu.
Bankovní licence opravňuje Partners k následujícím činnostem:
„Novou banku prioritně stavíme pro klienty skupiny Partners. Celkově jich máme zhruba 600 tisíc,“ řekl v lednovém rozhovoru pro Peníze.cz Marek Ditz, lídr a spoluzakladatel projektu Partners Banky, který dřív přes dvacet let pracoval pro skupinu ČSOB.
„Prioritně čekáme zájem těch, kterým Partners zprostředkovali více než pět produktů. Jde zhruba o 120 tisíc rodin, z toho je asi 230 tisíc dospělých klientů a 130 tisíc dětí. Myslíme si, že ti by mohli tvořit jádro klientů naší banky. Těm by banka měla rozšířit současné služby poradenské sítě o nabídku běžných a vkladových účtů, platebních produktů, karet a úvěrů, včetně hypoték,“ upřesnil Ditz. Banka bude samozřejmě otevřená i pro zcela nové zájemce.
Zdarma budou platební transakce v Česku a v rámci Evropské unie, stejně jako výběry ze všech bankomatů, a to bez jakýchkoliv dodatečných podmínek.
Partners Banka sází mimo jiné na moderní mobilní aplikaci. Klienti v ní budou mít přístup ke všem produktům, které si sjednali prostřednictvím Partners. „Mohou je v aplikaci snadno spravovat bez návštěvy pobočky, jak je to v jiných bankách někdy nutné,“ zdůrazňuje Ditz. Přímo z mobilu tak klienti budou moct změnit nastavení služby, sjednat si novou nebo cokoliv zrušit.
„Nejedná se o další banku v mobilu, ale o finanční aplikaci pro správu všech finančních produktů a poradenských nástrojů. Na jednom místě tak klient získá informace o stavu svých investic, nastaví si platbu nebo porovná nabídku povinného ručení, protože se mu zrovna blíží výročí smlouvy,“ zdůrazňuje Borkovec. Právě možnost spravovat každodenní bankovnictví (běžné účty, platby) a zároveň celé finanční portfolio v jediné aplikaci má být jednou z konkurenčních výhod Partners Banky.
Klient přesto nebude odkázán jen na mobilní aplikaci, ujišťuje Borkovec. „I nadále bude moci využívat osobní a individuální péči finančních poradců Partners. Klientům bude navíc k dispozici pobočková síť Partners,“ říká.
Do projektu Partners Banky investovaly také společnosti Pale Fire Capital, Reflex Capital nebo Tomáš Čupr – dohromady vlastní 18,5 %. Zbývající podíl – 81,5 % – mají Petr Borkovec, Radim Lukeš a další tisícovka manažerů, ředitelů a zaměstnanců skupiny Partners. Banka startuje s kapitálem ve výši tři miliardy korun.
Finanční skupina Partners v letošním prvním pololetí zvýšila celkový nekonsolidovaný obrat meziročně o 17,1 % na téměř 1,9 miliardy korun. Za celý letošní rok plánuje dosáhnout obratu 4,2 miliardy a poprvé tak překonat čtyřmiliardovou hranici.
Zdroj: https://www.penize.cz/osobni-ucty/444705-nova-banka-ma-zelenou-partners-dostali-licenci-od-cnb
Přečtěte si
Další článek ze světa financí
Projekt byl realizován za finanční spoluúčasti EU prostřednictvím Národního plánu obnovy a MK.
Financováné Evropskou unií
NextGenerationEU
Číslo: 0461001317
Kreativní vouchery – Radim Prokeš
Cíl projektu: Přínosem a zároveň očekávaným výstupem je zviditelnění činnosti žadatele Radima Prokeše v rámci jeho poradenské činnosti, v rámci jeho každodenní činnosti, dlouhodobé prezentace a propagace vůči klientům, návštěvníkům jeho kanceláře, obchodním partnerům.